Familie Bezoek - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu Familie Bezoek - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu

Familie Bezoek

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

24 Juli 2010 | Frankrijk, Ounans

Hallo luitjes,

nou eindelijk een update over wat ik hier gezien heb... had ik nog niet gedaan omdat wanneer je in de middle of nowhere zit je moeilijk ergens naartoe kunt gaan maar goed afgelopen woensdag zijn mijn oom en tante aan gekomen SUPER dus wat gebeurde er.... het was rond 6 uur volgens mij ik was net wat gasten aan het inchecken heb ik niet door dat er nog een caravan aankomt.... zie ik ineens 2 kopjes de receptie binnen steken nou dat was wel even emotioneel hoor.... toch best raar maar ja ik heb al meer dan 2 maand geen bekende gezichten gezien en zo'n geweldig tijd heb ik hier niet dus misschien dan toch niet zo raar. Maar even emotioneel dus naja toen nog even wat dingetjes regelen en claire moest even wat andere mensen helpen en toen konden truus en harrie naar hun plekje op de camping... omdat ze tot zaterdag blijven heb ik een mooi plaatsje kunnen regelen namelijk langs de rivier dat normaal vol is omdat er zaterdag mensen komen die perse dat plekje willen dus dat liep mooi uit. Toen moest ik natuurlijk nog wel werken maar Claire liet me gaan om half 8, dus kon ik nog effe douchen enzo en toen gezellig de avond doorgebracht onder de voortent met wat stokbrood en kaas. Ik had geregeld dat ik donderdag vrij was dus dan kon ik mooi wat leuks doen met Truus en Harrie en we hadden besloten eerst lekker te ontbijten, toen naar Dole te gaan en daarna misschien nog wel ergens anders naartoe....'s avonds zouden we naar het circus gaan. Dus zo gezegt zo gedaan... de volgende ochtend ik brood ophalen [wat ik dus al besteld had] en toen hebben we lekker croissantje gegeten... daarna naar Dole wat opzich ook niet zo ver is en je kunt mooi van het uitzicht genieten... het pech was alleen dat het weer heel slecht was... dat was wel jammer. Nou toen we eindelijk in Dole waren [dankzij Eva].. want die klaagt nooit als je fout rijdt. Hebben we geparkeerd dichtbij het centrum... en gratis nou dan komt niet vaak voor... toen richting het centrum en het kathedraal gelopen... ondanks de regen zag het er allemaal wel leuk uit en binnen in het kathedraal was ook wel heel mooi... daarna nog even over een markt gelopen met eten wat binnen was... tenminste tot de vis gelopen, toen snel weer terug... haha... ik vond de kip er niet zo leuk uitzien met kop en al. We zijn daarna nog even winkeltjes gaan kijken maar helaas was het zo 12 uur geweest en sluit alles. Dus toen maar even naar Casino gegaan ja je hoort het goed carolien en antoine... het Casino, het is helaas niet hetzelfde als in nederland haha het is een hele grote supermarkt met ook andere spullen lijkt dus wel op de makro. Daarna zijn we doorgereden naar Saline Royale en hebben we daar rondgelopen zag er wel mooi uit maar weer helaas door de regen toch wat minder... daarnaast kreeg je een vertaler mee die allemaal dingetjes bij gebouwtjes kon vertellen het pech was alleen dat we duits hadden besteld en engels kregen en dat de verhalen ontzettend langdradig waren... voor de rest was het er wel mooi. Ohja de koffie was ook niets je vraagt om een Café grande en krijgt een klein laagje. Nadat we saline royale hadden bezocht zijn we terug gereden naar de camping.... daar hebben we die avond heerlijk kip met aardappeltjes en sla gegeten en nog even gezellig gekletst. Rond kwart over acht zijn we richting het circus gelopen waar het niet al te druk maar ook niet echt rustig was.... het was wel jammer want ze hadden de ruimte veel beter kunnen gebruiken dan kunnen ze ook meer mensen plaatsen. Voor de rest was het circus wel heel leuk en grappig. Jammer was het voor sommige dieren, was een beetje zielig.. daarnaast waren de acrobaten, turnster en clown wel heel leuk. Dus overal een super dag gehad en die afgesloten met nog een drankje bij de caravan. De volgende dag moest ik werken maar ik wilde aan claire vragen of ik van 11 tot 18 kon werken en daarna vrij kon zijn dus eerder vrij dan normaal en toen zij claire dat ik vanaf 2 uur vrij kon zijn... uiteindelijk liep dat uit tot 3 uur maar dat mocht de pret niet drukken... ik had toch nog een halve dag vrij. We zijn toen naar het zuiden gereden richting Geneve via een route die claire had... het zag er allemaal heel mooi uit en we hebben niet precies de route gevolgt want truus wist een mooi plekje waar je over het meer van Geneve kon kijken en daar zijn we naar toe gegaan. Het zag er heel mooi uit, ook nog een waterval gezien en heel veel vliegtuigen over Geneve zien vliegen. Toen zijn we weer terug gaan rijden en toen een leuk restaurantje op gaan zoeken nou dat was niet makkelijk... in champagnole opzoek geweest... niets gevonden maar in polligney hebben we een restaurant gevonden nu nog op de kaart wat lekkers vinden dat was ook niet makkelijk.. en voor het eerst had ik het snel besloten rundvlees... en na paar minuten overleggen etc. namen truus en harrie ook rundvlees, wat overigens wel heel lekker was alleen die aardappel, bloemkool, broccoli taartjes vond ik niet zo lekker. Na het lekker eten terug gereden naar de camping. Toen we daar aankwamen was het al 23 uur dus de auto buiten de camping geparkeerd en lopend naar de caravan toegegaan daar snel mijn waaier opgehaald en toen terug naar het appartement.. daar nog heel even wat gedronken met wat camping gasten die de volgende dag vertrokken en toen snel naar bed.. vandaag extra vroeg begonnen ja 9 uur naja zo vroeg is dat niet maar na paar dagen laat in bed en niet gewend meer zo vroeg op te staan was het even wel weer vroeg. Op de receptie was het aardig rustig... behalve Alban die aan het zeuren was dat ik er moe uitzag wat logisch was want ik heb weinig slaap gehad oh en niet te vergeten dat ik niet zo lekker in mijn vel zat omdat ik het toch wel jammer vond dat truus en harrie weer weg gingen maar ja heb dus beetje kortaf en hem uitgeluld.. .toen zei die dat ik chagerijnig was nou toen heb ik dus letterlijk gezegt... just because your trying to sell me a load of rubbish doesn't mean I'll listen to it en toen hield hij z'n mond eindelijk. Daarna dus rustig doorgewerkt toen kwamen truus en harrie uitchecken beetje moeilijk maar heb het zo zakelijk mogelijk aangepakt want had geen zin in tranen. De rest van de dag ging wel goed, geen gezeur van Alban al vind ik het wel vies als ze midden in de receptie staan te flirten...Ma goed probeer alles maar te negeren en de dagen uit te zingen en dan ben ik lekker weer thuis.
Misschien dat ik binnenkort wel weer een verslagje schrijf.............................................

groetjes