Heenreis - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

04 Juni 2010 | Frankrijk, Ounans

25-05-2010

Yeeey het is eindelijk zo ver, ik vertrek vandaag naar Frankrijk. Ik was zo blij dat ik vergat dat ik jarig was. Ik ben eindelijk 20 geworden joepie. Maar goed ik had er zin in want had bijna alles klaar dus ik dacht nog even mijn mail checken en berichtje op Hyves zetten en dan kan ik vertrekken. Start ik mijn laptop op en wat gebeurt er het stomme ding starts steeds opnieuw op, ik kwam niet eens tot het bureaublad. Dus ik zat meteen te stressen natuurlijk want zonder laptop kan ik niets doen. Dus ik beetje boos naar beneden wat te begrijpen was lijkt me en dat dus verteld nou niemand werd er echt vrolijk van dus mijn lieven vader belt iemand op hopelijk dat ze hem nog konden maken voordat ik wegging of dat ik hem tijdelijk kon ruilen en gelukkig kon ik hem ruilen totdat ik mijn oude weer terugkrijg. Ik baalde wel heel erg en nu nog wel een beetje want ik mis mijn bestanden. Gelukkig kan ik wel wat films kijken, muziek luisteren en spelletjes spelen. Toen ik de andere laptop had hebben we de auto ingepakt en zijn we naar Schiphol gegaan en ik hoopte dat dit het laatste van mijn stressen zou zijn helaas dat mocht niet zo zijn want er moesten natuurlijk weer 3 vrachtwagens een ongeluk veroorzaken waardoor er voor Amsterdam 15 km file stond. Nu begon ik dus echt te stressen. Eindelijk op Schiphol snel alles uitgepakt ik racen om de goede incheckbalie te vinden bleek dat mijn koffer iets te zwaar was en ik bijna 100 euro moest betalen voor 1 kilo teveel dus ik paar schoenen eruit gepakt en ja hoor toen mocht de koffer mee. Ik met de andere 2 tassen die super zwaar waren naar de douane ging het poortje natuurlijk af omdat ik een zonnebril nog op mijn hoofd had haha dat was wel grappig en toen naar de gate die was ergens aan het einde dus die zware tassen helemaal meeslepen pfff gelukkig had ik het wel op tijd gehaald maar het was wel even stressen hoor. Van Air france/KLM kreeg ik nog een lekkere cola light met koekje en toen uurtje vliegen. Wat lachen was en ook heel mooi want het was aardig helder en de zon scheen fijn. Ik moest in Parijs Charles de Gaulle overstappen en dat is een super groot vliegveld maar gelukkig had ik genoeg tijd en wist ik nu wat ik precies moest doen en werd alles ook heel goed aangegeven op borden. Dus ik weer door de douane [mijn koffer werd door gelabeld] ging goed dit keer en toen naar de gate sjokken die weer helemaal achteraan was natuurlijk. Kwam ik eraan had ik nog zat tijd want we hadden meer dan een half uur vertraging ik balen omdat clair mij op ging halen en ik het sneu vond dat ze zo lang moest wachten. Dus ik mocht eindelijk om 16.25 aan boord van het vliegtuig en dat was ook weer super want we kregen weer een drankje met koekje. Helaas was er nu wel veel wind en was het iets minder helder dus ik kon minder zien. Maar mijn hoofd was heel zwaar van het vliegen dus ik heb even een tukkie gedaan. Aangekomen op Lyon airport ik naar de bagage afgifte sjokken en hopen dat mijn koffer er bij zat en ja hoor gelukkig wel. Ik haalde opgelucht adem. Toen naar de uitgang hopen dat claire er stond want ja misschien was ze wel iets gaan drinken of zo. Maar nee ze stond er wel zonder bordje maar toch wel herkenbaar. Hele aardige vrouw hielp me meteen met de koffer wat wel fijn was. Aangekomen bij de auto alles weer ingepakt en toen zijn we de weg op gegaan maar uit die garage komen was nog niet zo makkelijk oef ik ga daar nooit inrijden dat weet ik wel. Maar goed de weg op over de tolwegen want dat gaat stuk sneller en we moesten nog wel 2 uur rijden. Dus lekker ritje kon echt heel veel zien, hele mooie natuur en Claire vertelde me ook een hele boel erbij dus de tijd vloog voorbij, we zijn nog even gestopt om wat drinken te kopen en toen snel verder gegaan naar de camping waar we rond half 9 aankwamen. Daar gaf ze me snel een rondleiding van de camping in de auto. Toen bleek dat ik in een Mobile Home mocht verblijven voor een tijdje wat echt vet relaxed is want het heeft 3 slaapkamers [2 bedden voor kinderen, 2 gewone bedden en een tweepersoonsbed, daarnaast was er een wc, badkamer, keuken en zithoek. Buiten kun je ook lekker zitten als het mooi weer is. Ik had met claire afgesproken dat ze me ging roepen voor het eten wat pizza was ja jongens ik heb pizza gegeten kan toch moeilijk zeggen dat ik dat niet lus. Dus ik in de tussentijd mij even opgefrist en koffer uit gepakt. Tegen die tijd riep claire mij al dat de pizza's er waren. Dus ik heb bij haar in de caravan samen met haar vriend Alban een pizza gegeten. Het was heel gezellig we hebben House gekeken wat nagesynchroniseerd was in het Frans maar ik kon het al wel aardig begrijpen. Het is alleen wel iets waar je heel erg aan moet wennen vooral het Frans horen. Rond kwart voor 11 ben ik naar mijn huisje gegaan en toen lekker in bed geklommen want ik was doodop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Voor mijn studie [front-office manager] moet ik stage in het buitenland volgen. Op deze site laat ik weten hoe het gaat en wat mijn belevingen zijn. xoxo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 14606

Voorgaande reizen:

16 April 2011 - 02 Oktober 2011

Jersey

25 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Frankrijk Stage 2010

Landen bezocht: