1ste week - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu 1ste week - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu

1ste week

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

07 Juni 2010 | Frankrijk, Ounans

26-05-2010

Tweede dag, maar eerste dag dat ik echt in Frankrijk ben dat was eerst wel even slikken. Ik had met claire afgesproken om half 9 bij haar caravan dan gingen we ontbijten. Dus ik om half 8 opgestaan, gedoucht etc. en om half 9 ben ik dus met Alban en Claire gaan ontbijten, croissant en laat ik zeggen ze smaken anders maar ze waren wel lekker. Daarna even terug naar mijn huisje wat spulletjes pakken en toen naar de receptie. Tot nu toe runt claire de receptie alleen maar in de loop van het seizoen komen er steeds meer mensen op de camping werken. De receptie is best groot maar toch ook wel klein er is maar 1 computer, binnenkort 2 en het internet is er nog heel slecht. Alban dacht dat vandaag i-net geïnstalleerd zou worden en er dan bij de receptie ook wifi zou zijn maar hij heeft zich vergist in de datum dus vandaar dat jullie nu pas wat horen. Claire heeft me een rondleiding van de receptie gegeven en daarna hebben we wat mailtjes beantwoord en heeft ze me het computer systeem laten zien. In de tussentijd kwamen er wel steeds gasten binnen op dit moment zijn er een paar nederlanders maar het merendeel is frans en zwitsers met nog een paar duitsers en belgen. Om half 12 zijn we naar de supermarkt gegaan, boodschappen gehaald zodat ik in mijn huisje lekker kan lunchen en wat te drinken heb. Toen we weer terug waren op de camping ben ik wat gaan eten en dit verslag gaan typen. Ik moet zo om 16.00 uur weer beginnen tot 19.00 dus de dagen zijn beetje gespitst voor de rest is alles nog niet helemaal duidelijk want er komt wel veel op je af maar hopelijk weet ik binnenkort wat mijn uren zijn wanneer ik betaald krijg etc. Ook heeft Claire mij verteld dat als ik een keer naar Dijon wil ze me wel op de trein wil zetten dus dat ga ik misschien ook nog wel doen. Ik heb nog geen simkaart gekocht weet niet wanneer ik die heb dus bel mij maar niet. Hopelijk heb ik binnenkort beter internet en kan ik dan ook skypen enzo. Nou ik ben nu net terug van werk de middag was rustig maar gezellig. Claire ouders kwamen vandaag op de camping voor een week. Heel gezellig, ze zijn engelse en hierna gaan ze naar Claire's zus die in Rotterdam woont dus we hebben gezellig gepraat. Daarna zijn we aan het werk gegaan rond 5 uur begon het te stormen. Dat is hier aardig erg dat het ene moment het super mooi weer is en dan ineens het gaat stormen. Voor de rest was het wel leuk ik heb al wat mensen in het systeem mogen invoeren en ik ben soms ook al alleen op de receptie wanneer Claire heel even weg moet. Aan het einde van de dag kwamen er wat Nederlanders aan wie ik wat mocht uitleggen wat al best moeilijk was omdat ik al aardig gewend ben aan het engels en frans praten. Nu ben ik vrij heb net lekker gegeten en zit nu the davinci code te kijken haha. Het probleem met dat het nog geen hoogseizoen is dat er dus weinig jongere gasten zijn en alleen maar ouderen of gezinnen. Maar dat komt wel goed binnenkort verwacht ik. Ik ga straks slapen en dan morgen weer aan het werk. Ik zal dan ook wel weer een nieuw verslag schrijven. Ik ben benieuwd wanneer ik ze online kan zetten.


27-05-2010

Ik werd lekker wakker om half 8, had de hele nacht doorgeslapen wat ook logisch was want ben nog steeds beetje moe. Dat komt vast omdat ik nog aan het ritme moet wennen. Ik moest om 9 uur beginnen met werken dus heb lekker gedoucht (warme douche) daarna lekker brood gegeten ( gouda kaas op brood in de magnetron) en toen aan het werk. De ochtend ging aardig snel voorbij het was er rustig en Claire liet me soms weer even alleen. Aan het einde van de middag kwam er een Nederlands gezin die ik alles mocht vertellen en uitleggen wat bijna helemaal goed ging. Ik moest vandaag iets eerder in de middag beginnen namelijk 13.45 uur omdat Claire een afspraak had en ze een uur weg zou zijn dat vond ik wel oké. Ik ben toen wat administratie gaan doen want er zouden alleen 2 Engelse gezinnen aankomen en dat kon ik wel zei ze. Nou helaas ging dat in de praktijk iets anders er kwam namelijk eerst een franse man die een nacht op de camping wilde verblijven, oh god dacht ik maar met handen en voeten en hulp van Julien [manusje van alles] is het toch gelukt. Al was het wel moeilijk want Julien spreekt ook geen engels. Ma goed eind goed al goed. Toen kwam een Engelse man binnen 1 van de gereserveerde wat allemaal wel goed ging. Als laatste kwam er ook nog vlak voordat Claire terugkwam een Duits gezin binnen die alles in het engels deden, maar toen ze erachter kwamen dat ik het Duits ook wel begreep waren ze blij. De Duitsers verblijven waarschijnlijk 10 nachten als het mooi weer blijft. Het weer op dit moment is nogal raar het ene moment schijnt de zon zoals nu en het volgende moment giet het naar beneden. Ik was om 18.00 klaar en dacht hmmm misschien even naar Ounans lopen is maar 1,5 km ervandaan en dan wat boodschappen doen maarja omdat het in de middag veel geregend heeft leek me dat toch maar geen goed idee. Het kan hier namelijk best hard stormen. Dus nu zit ik in mijn huisje dit te typen en wat te eten. Ik had deze dag wel echt het gevoel dat ik wat kon doen en dat ik dit later ook best leuk werk zal vinden. Het enige wat ik denk dat het toch niet gaat worden is Frankrijk. Op dit moment zijn er heel veel Engelsen en dat vind ik toch leuker en gezelliger vooral mensen uit Schotland.


28-05-2010

Oef het is alweer de derde dag de tijd vliegt echt voorbij. Maar alles gaat gelukkig goed. Vanochtend begonnen om 9 uur zoals altijd eerst alles beetje schoonmaken en klaarzetten en toen de mails checken. Ja dat ging al mis want de ze hebben hier nog ouderwets internet op de modem via de fax lijn. Maar dat lukte dus niet. Dus toen ben ik maar de tarieven lijst gaan uittypen. Het blijkt namelijk dat claire en alban deze camping pas sinds 1 april hebben dus ze moeten nog heel veel doen voor het hoogseizoen. Daar kan ik ze dus mooi mee helpen. Ik was bijna de hele ochtend wel bezig met die tarieven lijst want het moest natuurlijk perfect zijn. En ondertussen moest ik reserveringen in de computer zetten want voordat zij deze camping overnamen ging alles nog met de hand. Tussen de middag was ik vrij en om 16.00 moest ik weer beginnen, toen ik bij de receptie aankwam waren er van allerlei luitjes ma goed die gingen al snel weer weg en toen ben ik begonnen met de boekenkasten op te ruimen. Ze hebben hadden hier namelijk 3 boekenkasten met allemaal leesboeken in verschillende talen en claire wilde dat graag uitdunnen dus ben ik boeken gaan rangschikken op taal en toen geselecteerd wat er allemaal weg mocht. Je wil niet weten hoeveel Nederlandse boeken er tussen stonden. Heb er ook een paar geleend die ik dan mooi kan lezen. Voor de rest weinig gedaan, al kostte die boekenkasten me wel de hele namiddag. Het klinkt alsof je dan heel weinig doet maar alles bij alles doe je toch wel heel wat. Daarna ben ik naar ounans gelopen dat ligt zo'n 1,5 km hier vandaan en heb ik wat boodschappen gehaald. De oude vrouw bij de supermarkt was heel aardig en ik kon der ook goed verstaan maar het is niet echt een grote supermarkt en ze hadden wel spekjes maar geen bruine bonen.... Wanneer ik weer bij de grote supermarkt kom zal ik een grotere voorraad binnen slaan. Vanavond heb ik spekjes met blik sperziebonen gegeten. Jammie.... [hoor je het sarcasme??]


29-05-2010

Vandaag is een rustige dag, het hele weekend is eigenlijk rustig. Ik ben om 9 uur begonnen zoals altijd met alles schoonmaken en klaarzetten. Daarna ben ik wat etiketten gaan uittypen en online opzoek gegaan naar een soort bedrijf dat tenten op camping plaatst en die dan verhuurt worden waarbij de camping commissie of zo iets krijgt. Ik moest opzoek naar een Duits bedrijf maar uiteindelijk zijn we bij vacansoleil gekomen en dat vonden ze ook wel goed. Daar gaan ze nu contact mee opnemen om het op te zetten. Daarnaast heb ik niet echt wat gedaan. Beetje gezellig gekletst met wat Nederlanders. Oh ja en ook nog een telefoontje gepleegd naar Nederland om te vragen of ze nog op de camping kwamen of niet want de vorige eigenaresse had wel geannuleerd op het blaadje gezet maar we waren er toch niet zeker van en ik kon het dus mooi in het Nederlands vragen. Al was dat niet meer zo makkelijk. Ik praat zelf nog veel engels en probeer soms wel Frans en ik luister ook wel naar veel Frans maar echt makkelijk is dat niet. Vooral niet als je dan ineens in het Nederlands moet gaan praten. Ik moet zo om 16.00 uur weer aan het werk. Het klinkt alsof ik niets anders doe dan verslagen typen maar dat is niet zo haha ik typ gewoon snel. Ik wandel elke dag wel een keer langs de hele camping en tja het is niet alsof ik zo ergens heen kan gaan. Ook zijn er nog geen leeftijdsgenoten of andere mensen echt alleen gezinnen en oudere mensen. Het is nu niet alsof je daar zo gezellig mee omgaat. Ik hoop dat dat nog wel veranderd. Ik heb het hier wel leuk en het werk vind ik ook wel leuk maar ik denk niet dat ik het tweede jaar weer naar Frankrijk zou willen gaan, simpel weg omdat ik daar de motivatie niet voor heb. Ik wil echt goed engels leren dus ik hoop dat ik volgend jaar front office in een hotel op de kanaal eilanden mag lopen of als disney per se moet dan graag naar disney world of zo. Ik vind de franse taal namelijk gewoon niet zo leuk maar misschien komt dat wel omdat ik het nog niet zo heel goed kan. Hopelijk aan het eind van mijn stage wel maar op dit moment heb ik er weinig vertrouwen in. Oké ik ben nu terug van werk en ben nu vrij. Ik heb een aardig raar rooster, ik werk namelijk 6 dagen achter elkaar en dan 1 dag vrij. Ik werk dan vast wel iets meer dan moet maar tot nu toe vind ik het best leuk. Deze middag mocht ik een Duits stel helpen aangezien clair er niet was. Is het raar dat ik na een paar dagen al alleen achter de receptie sta? Ik hoop dat ik tijdens het hoogseizoen alles goed kan en het me gemakkelijker afgaat. Dan kan het namelijk nog wel eens voorkomen dat ik de receptie misschien alleen moet openen,. Maar dat zien we dan wel weer. Op zich is het werk niet moeilijk wat logisch is aangezien ik hier ook meer kwam voor de taal. Ik heb trouwens mijn stage boek nog niet door kunnen lezen aangezien mijn lappie gecrasht was en het daar op stond. Ik ga morgen als ik tijd heb het even op mijn usb stick zetten dan kan ik het alvast doorlezen en zo. Ik hoop dat er op de andere camping wel wat meer leven is. Ik begrijp het is nog geen hoogseizoen maar toch dan heb ik misschien wat collega's van dezelfde leeftijd of zo waar ik misschien dan nog wel leuke dingen mee kan gaan doen.
Ik heb de laatste dagen al veel geklaagd naar mijn idee.... ik heb het hier wel naar mijn zin maar als het werk klaar is en je steeds alleen bent niemand om gezellig even mee te kletsen. Dat is wel jammer hoor en vooral omdat ik dan ook nog geen Frans kan. Het zal tijdens het hoogseizoen wel veranderen HOOP ik.

30-05-2010

Vandaag was het een drukke dag, we hebben de receptie gereorganiseerd en daarnaast brieven geschreven en verstuurd. Natuurlijk ondertussen ook gasten in- en uitchecken. Ik heb vandaag mijn eerste franse gast ingecheckted [helemaal alleen want claire was er niet] en dat ging aardig goed. Het probleem was meer dat ik voor die tijd een Nederlands en Zwitsers paar had geholpen dus het was heel erg switchen van talen wat moeilijk was maar voor de rest ging het wel goed. In de middag heeft het hier echt heel hard geregend en nu regent het weer maar aankomende week wordt goed weer verwacht dus ik hoop dan wat zon te pakken. Vanvond heb ik lekker met claire, alban en claire's ouders gegeten beetje hollandse/engelse/frans maaltijd.
Eerst hadden we een salade die ik echt niet lekker vond al heb ik er wel wat van gegeten want ik vind het anders namelijk onbeleefd. Daarna hadden we iets van gevogelte, weet niet wat het was maar smaakte wel beetje naar kip wat lekker was met aardappels wat ook wel goed was. Daarna hadden we nog wat kaas wat wel oké was al vond ik het niet zo heel lekker. Als toetje was er yoghurt maar dat heb ik niet genomen want ik zat toch eigenlijk wel aardig vol. Dus mam je zal wel blij zijn dat ik nu ook dingen eet die ik niet ken. Al is het soms echt wel kokhalzende naar binnen te werken. Morgen ben ik lekker vrij dus ga ik eerst uitslapen daarna de was doen en misschien wat gaan wandelen/joggen. Als het mooi weer is. Ohja en ik ga Roy een sms sturen want die wordt 20... beetje raar dat ik nu meer met thuis bezig ben dan dat ik deed toen ik nog thuis was. Al noem ik mijn huisje hier ook al beetje thuis. Ik heb de oranje versieringen nog niet opgehangen want het is nog niet zo geweldig weer en dat is ook meer voor het WK. Trouwens ik dacht dat ik er niet echt last van zou krijgen maar ik heb toch wel een beetje last van heimwee maar dat is meer bepaalde dingen... 1 ding wat ik niet mis is de taal... haha ik begin het Frans al wel meer te begrijpen gelukkig.

31-05-2010

ROY is jarig... jaaaa ik heb er natuurlijk wel even aan gedacht hahaha dus van harte gefeliciteerd met je 20ste verjaardag. We zijn weer even oud want voor 6 dagen was ik 20 en jij nog niet hahaha. Maar dat maakt niet uit. Ik vroeg me vanochtend af hoe het nu eigenlijk met de verbouwing gaat dus ik zal ma vandaag of morgen wel even mailen en er naar vragen. Verder was ik vandaag dus lekker vrij. Heb een beetje geprobeerd uit te slapen al ging dat niet echt... toen ben ik maar even gaan lezen. Rond 11 uur ben ik opgestaan en naar Ounans gelopen en wat boodschappen gedaan brood en melk. Toen ik weer thuis was na 3 km wandelen ben ik wat gaan eten en verder gaan lezen want ja jullie kennen mij wel ik kan geen boek laten liggen. Om drie uur had ik het boek uit en ben ik maar de was en de afwas gaan doen, moet ook gebeuren. Nu zit ik te wachten tot de was klaar is. Ohja mevrouw kuipers heeft claire gebeld om te vragen hoe het gaat enzo nou ja het gaat wel goed volgens mij. En juffrouw komt 12 juni langs wat ik eigenlijk ook al wel wist. Ik hoop tegen die tijd een goed woordje Frans te kunnen want anders zal ze het wel niet zo leuk vinden denk ik. Maar goed zal wel zien en vast ook wel goed komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Voor mijn studie [front-office manager] moet ik stage in het buitenland volgen. Op deze site laat ik weten hoe het gaat en wat mijn belevingen zijn. xoxo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 14614

Voorgaande reizen:

16 April 2011 - 02 Oktober 2011

Jersey

25 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Frankrijk Stage 2010

Landen bezocht: