2de week [helft] - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu 2de week [helft] - Reisverslag uit Ounans, Frankrijk van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu

2de week [helft]

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

07 Juni 2010 | Frankrijk, Ounans

01-06-2010

Vandaag was een rustige dag er is weinig gebeurt dus ik ga ook geen lang verslag schrijven. Ik heb groot gedeelte van de middag alleen achter de receptie gestaan en ik heb dus ook een aantal gasten moeten inchecken. Het merendeel was nl. en ook nog een engels en Frans koppel. Daarnaast heb ik nog een aantal gasten geholpen met vragen die ze hadden. Dit alles was wel leuk maar er was voor de rest er weinig te doen.
Morgen sta ik grotendeels van de dag alleen achter de receptie, omdat Claire er met haar ouders op uit is. 's avonds heb ik een bbq ik heb er nog maar weinig zin in. Eigenlijk wil ik gewoon werken en dan naar huis en dan lekker relaxen. Maar goed moet ze toch een beetje goed gezind houden en een beetje meedoen dus ik zal er maar zijn.


02-06-2010

Je hebt vast wel gemerkt dat ik steeds minder schrijf dit is omdat ik geen zin heb om steeds dezelfde verhaaltjes te typen. Vandaag zou wifi geïnstalleerd worden en dat is volgens mij ook bijna gebeurt weet niet waarom het het nu nog niet doet maar ik zal het vanmiddag wel even aan alban vragen. Daarnaast sta ik vandaag alleen achter de receptie joepie!!!! Het is wel een beetje eng hoor maar als ik het vandaag goed doe dan mag ik vast wel vaker alleen achter de receptie staan en dat is leuker dan wanneer je begeleider er bij staat en je eigenlijk niets te doen hebt.
Ik heb dus de hele dag receptie alleen gedraaid wat wel leuk was en alles liep ook goed gelukkig. Claire was er rond 19.00 weer ik was wel beetje pissig eigenlijk want ja ik hoef eigenlijk maar 36 uur te werken per week en ik krijg er maar 55 euro voor en ik werk al meer dan eigenlijk moet maar krijg natuurlijk niets meer betaald. En gister werd het wel echt te gek heb 9 uur gewerkt. Pfff, dat vind ik echt niet leuk. 's avonds hadden we samen met claire's ouders en ex-man een bbq wat wel gezellig was alleen wat is die ex-man dom.... ik heb hem maar gewoon dom laten lullen want ja je kunt er dan toch niets tegen in brengen. Om 10 over 11 was ik weer in mijn huisje toen heb ik nog even gelezen en ben gaan slapen.


03-06-2010

vandaag zijn claire's ouders vertrokken naar Nederland om hun andere dochter te bezoeken. Ook is het een drukke dag omdat er komt een groep Duitsers van 35 man komt en alle mobile home zijn verhuurd en dan zijn er nog de camper gasten. Aardig druk dus en ook best moeilijk vooral als ze dan tegelijk allemaal aankomen ik hoop dat het vanmiddag iets rustiger is aangezien ik doodop ben want heb vannacht niet zo lekker geslapen. De dagen gaan hier aardig snel voorbij maar toch heb ik nog een lange weg te gaan. Ik ben ook weer naar ounans gelopen dat is toch wel weer 3 km. Verder heb ik wat gewassen en ben toen filmpje gaan kijken. Saai ik weet het maja er is hier weinig te doen helaas. Ik zit ook te worstelen met de gedachte of ik naar huis zou moeten gaan maar wat bereik ik daarmee. misschien ligt het toch nog aan het feit dat ik de taal nog niet beheers. Pff dat is wel vermoeiend hoor mentaal gezien. We zullen zien of ik het volhoud.


04-06-2010

vandaag weer een nieuwe dag en het is warm oef... ik ben mijn zonnebrand crème vergeten mee te nemen dus kan niet teveel buiten zitten maar dat is voor mij geen probleem want ik hou ook niet echt van in de zon zitten. Zal wel iets met het feit te maken hebben dat ik het altijd tien graden warmer dan de rest heb. Maar goed vandaag was een rustige dag paar nederlanders, veel duitsers en wat fransen geholpen en dan kwamen er natuurlijk ook nog Fransen met vragen die ze dan supersnel vragen en niet langzaam willen herhalen, arrogante kwallen. Ik heb dus niet zoveel gedaan, ik voelde me ook erg ongemakkelijk omdat Alban bezig was met wifi wat nu nog steeds niet helemaal doet en dan zit hij domme dingen te zeggen wat hij dan grappig vind maar helemaal niet grappig is. Echt van die puber grappen, bah. Ik weet soms echt niet wat ik daar mee aanmoet dan lach ik maar een beetje, maar ik kan me er wel boos over maken. Ook heb ik het gevoel dat er soms wel misbruik van mij als stagiaire wordt gebruikt. Oké ik weet nu hoe het systeem werkt en kan mensen aardig helpen [dat al na 10 dagen] maar dat betekend niet dat mijn begeleiders me steeds alleen kunnen laten. Ik snap best wel dat met zijn 2en een camping runnen moeilijk is maar ik ben ook maar een stagiaire die er net 10 dagen is en die ze misschien niet eens gehad hadden wat hadden ze dan gedaan... Verder vraag ik me af dat wanneer mevrouw kuipers en mevrouw piot over 8 dagen komen wat ik tegen hun moet zeggen. Ik bedoel ik mis thuis, ik vind de begeleiding soms goed soms slecht, de taal is moeilijk en ik denk dat dat me nooit goed gaat lukken. ook voel ik me heel geïsolleerd en wordt ik gewoon ziek. Ik vraag me verder af of ik het op andere campings niet leuker had gevonden. Claire is best aardig maar ze zijn gewoon niet voorbereid op een stagiaire. Vandaag heb ik wel weer een aardig lang verhaaltje geschreven merk ik. Maar of ik ook veel nuttigs zeg betwijfel ik.

07-06-2010

ik zit dit nu er snel even achter te typen. ik zou vandaag eigenlijk vrij zijn maar omdat claire naar een advocaat moet samen met haar toekomstige ex-man moet ik werken. ik ben dus de aankomende 2 dagen alleen achter de receptie. ja alban is er soms wel maar hij loopt meer in de weg. Maar het zal wel een goede test zijn als ik nu die assesments niet haal weet ik het niet meer hoor.

  • 07 Juni 2010 - 14:35

    Quinta:

    Hey Chantal!
    Het komt allemaal wel goed met het frans, het begin is gewoon heel moelijk, de eerste week hier wou ik ook gillend weg rennen, verstond niks van wat ze zeiden. Maar het is gewoon even doorzetten, nu gaat mijn frans al veel beter, soms begrijp ik het nog niet maar dat heeft ook gewoon tijd nodig!
    Je moet nou geen verkeerd beeld van stage in Frankrijk krijgen want ik weet zeker dat je het in Disney heel leuk zou vinden, je woont hier op een complex met allemaal jongeren en je werkt met zoveel mensen achter de receptie dat iedereen je gewoon helpt !! Nou meid zet 'm op daar en gewoon volhouden het komt allemaal goed !! En doe de groetjes aan mevr. kuipers ;) kus

  • 07 Juni 2010 - 15:54

    Chantal Pelle:

    ja nou dat frans heb ik ook wel meer vertrouwen in dat gaat elke dag beter maar ik denk dat ik hier nog geïsoleerder ben dan wanneer ik op Herm zou zitten. dat bevalt me eigenlijk niet en de vriend van mijn baas is een domme eikel.. maar ik zie het tenminste nog wel een paar weken aan ik ga niet zomaar weer weg. kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Voor mijn studie [front-office manager] moet ik stage in het buitenland volgen. Op deze site laat ik weten hoe het gaat en wat mijn belevingen zijn. xoxo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 14608

Voorgaande reizen:

16 April 2011 - 02 Oktober 2011

Jersey

25 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Frankrijk Stage 2010

Landen bezocht: