Dag 1: Vertrek en aankomst !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu Dag 1: Vertrek en aankomst !! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Chantal Pelle - WaarBenJij.nu

Dag 1: Vertrek en aankomst !!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

19 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Wow eindelijk was het dan zo ver na weken en dagen aftellen... en wat nu, ik was doodnerveus en wilde eigenlijk niet meer gaan... Waarom dan toch? Laten we dat maar gooien op het feit dat ik bang ben dat deze stage net zo afloopt als Frankrijk. Maar ik ben er toch met goede moed ingesprongen. Ik ben rond half 8 samen met mijn ouders vertrokken naar schiphol. Ik had de avond ervoor afscheid genomen van mijn zussen en oma’s dat was al moeilijk maar afscheid nemen van Bink was wel heel moeilijk. Anyway, we waren dus vertrokken naar schiphol, onderweg waren er wegwerkzaamheden dus we moesten wel anders rijden en dat duurde iets langer maar we hadden dit keer de tijd ruim ingeschat. Om 10 uur was ik op schiphol, we zijn gelijk naar de goede incheck balie gelopen en ik ben mijn koffer in gaan checken die precies goed was op 23 kg. Daarna ben ik bij pap en mams gaan zitten die een kop koffie zaten te drinken. Om kwart voor 11 was het dan zo ver omdat ik het steeds moeilijker kreeg besloten we maar afscheid te nemen en ben ik naar de gate gelopen wat natuurlijk weer aan het eind van de gang was. Onderweg ben ik ergens mijn spijkerjack kwijtgeraakt.. balen dus, naja maar nieuwe kopen ga er niet over stressen of zoeken.. vlak voor de gate zat de douane wat dus niet lekker handig is en duurde ook wel ff. Toen ik eenmaal daar doorheen was kon ik ergen zitten en kwamen langzaam mijn klasgenootjes er ook. Toen mochten we boarden dat ging wel makkelijk.. tassen bovenin en lekker aan het raamkant zat ik dus ik had mooi uitzicht.. minder mooi 2 grote mannen zaten de hele tijd naast mij te kletsen plus ze zaten nogal breed en nu ben ik niet de kleinste maar toen voelde ik me ineens heel klein. Na even wachten ging het vliegtuig relatief heel rustig de lucht in. Na een uur waren we in Londen Gatwick, wat dus echt een krom vliegveld in we moesten dus helemaal het vliegveld uit en dan er weer in. Gelukkig was onze bagage wel door gelabeled. We zijn ergens gaan zitten en daar hebben we even gewacht, toen zijn we door de douane gegaan en wilde we onze gate opzoeken.. blijkt dat je maar 20 min. Van te voren hoort welke gate je moet zijn tenzij je boarding pass op vliegveld hebt uitgeprint.. ik had het thuis uitgeprint en daar stond het dus niet op maar de rest wist het wel, dus dat was mooi. We zijn naar de gate gelopen en hebben daar tijdens het wachten een lekker ijsje gegeten. Toen we konden boarden bleek dat de stoel die ik had kappot was en moest ik ergens anders zitten, dat was niet erg want ik kwam naast lizzy te zitten. Maar toen dat vliegtuig opsteeg nou ik dacht zowat dat we gingen neerstorten, het was heel “rocky” en dat was de landing ook... dus dat was iets minder maar goed na een uur dus aangekomen en na de koffers pakken liepen we naar buiten waar we werden opgewacht door Nick die een bordje hotel de france met onze namen erop had. Toen we in de auto gingen zitten zat ik in de bijrijdersstoel wat dus de bestuurderskant is in Nederland en dat was wel even wennen. Je denkt echt dat je overal tegen op knalt en het is heel vaag. Na 15 min. Kwamen we aan bij het hotel daar hebben we Gemma en nog een paar andere luitjes ontmoet en toen zijn we onze kamers toegewezen. Die zitten allebei in B –block, lizzie nr. 7 ik nr. 3 er zit 1 kamer tussen. Er is een gezamelijke keuken met kamer maar die is nog best smerig. Ik zal de foto’s wel op facebook zetten.
Na uitpakken en een beetje relaxen ohja en vragen aan Gemma of we lakens en handoeken konden krijgen... want blijkbaar moesten we die wel zelf meenemen en die we nu moeten kopen. Zijn we naar de winkel gegaan om toch nog even wat eten en drinken te kopen. Eenmaal terug en na iets te hebben gegeten zijn we richting de anderen gelopen die bij de pizza hut zaten, nou dat was niet makkelijk.. goed kaartkijken en navigeren maar het is uiteindelijk wel gelukt. We zijn daarna naar sebastiaans kamer gegaan die niet groot is maar wel super mooi, heel hoog 1,5 persoons bed en een super huge televisie waar ik nog wel voetbal ofzo ga kijken denk ik, haha. We waren wel heel moe dus we hebben daar even gechilled en toen besloten een film te kijken bij dennis en ashley want die hebben grote tv en heel veel films dus weer een hele wandeling, eenmaal daar aangekomen hebben we denk ik een uurtje film gekeken en zijn toen weggegaan we waren allemaal doodop. Lizzy en ik hebben toen maar een taxi besteld wat ons beide 4 pond koste wat we niet zo vaak gaan doen maar toen wel waard was want we moesten echt een heel stuk lopen en waren echt super moe en hele zere benen. Toen we terug waren zijn we gelijk gaan slapen ik heb een heel wiebelig bed, naja tot half 3 want toen waren de buren super loud.. echt als dat elke avond zo gaat dan wordt ik nog wel een keer pissed want dat was echt niet normaal. We hebben trouwens ook al kennis gemaakt met de lokale jeugd.. nou dat zijn dus echt engelse meisje van luidruchtig en slettig gekleed maakt niet uit hoe je eruit ziet.. ik dacht echt, nee dankje.
Dit was mijn eerste blog ik ga proberen om heeeeeeel vaak te bloggen. Ik heb nu nog geen internet maar misschiend dat dat vandaag of morgen geregeld wordt, we hopen van wel. Trouwens als mensen in willen komen krijgen ze 50% korting op een kamer maar als je een luchtbed koopt of meeneemt past het wel in mijn kamer en kun je gratis blijven logeren.
Kusjes,
Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Jersey

Stage lopen in Hotel de France op Jersey.

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

zo zo

15 Mei 2011

Afgelopen weken.... Time flies by...

03 Mei 2011

1ste "echte" week

22 April 2011

Dag 5, 6 & 7

20 April 2011

dag 3 & 4
Chantal

Voor mijn studie [front-office manager] moet ik stage in het buitenland volgen. Op deze site laat ik weten hoe het gaat en wat mijn belevingen zijn. xoxo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 14604

Voorgaande reizen:

16 April 2011 - 02 Oktober 2011

Jersey

25 Mei 2010 - 28 Augustus 2010

Frankrijk Stage 2010

Landen bezocht: